Zapraszam uczniów z klas IV-VI do udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym z atrakcyjnymi nagrodami, w ramach programu Junior-Edu-Żywienie (JEŻ)...
1. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie projektu kalendarza na rok 2024 składającego się z okładki i 12 plansz, po jednej na każdy miesiąc oraz zawierającego w swojej treści informacje dotyczące żywności i prawidłowego żywienia.
Założeniem koordynatorek konkursu na terenie naszej szkoły (Ilona Trojan, Kalina Balińska) jest wspólne stworzenie kalendarza, który będzie pracą zbiorową wszystkich klas IV-VI.
Plansze na poszczególne miesiące zostaną wykonane przez uczniów, a okładka będzie wspólnym dziełem Pani I. Trojan i chętnej uczennicy/chętnego ucznia, we współpracy z Panią K. Balińską.
Praca nie może zawierać żadnych danych osobowych (np. nazwisk, wizerunku) pozwalających na identyfikację osób.
Założeniem koordynatorek konkursu na terenie naszej szkoły (Ilona Trojan, Kalina Balińska) jest wspólne stworzenie kalendarza, który będzie pracą zbiorową wszystkich klas IV-VI.
Plansze na poszczególne miesiące zostaną wykonane przez uczniów, a okładka będzie wspólnym dziełem Pani I. Trojan i chętnej uczennicy/chętnego ucznia, we współpracy z Panią K. Balińską.
Praca nie może zawierać żadnych danych osobowych (np. nazwisk, wizerunku) pozwalających na identyfikację osób.
Klasa | Motyw przewodni | Wychowawca, odpowiedzialny |
IV a | STYCZEŃ – warzywa okopowe LUTY – zdrowe ciasteczka | Izabela Jeż |
IV b | MARZEC – jaja KWIECIEŃ – nowalijki | Barbara Krawczyk |
V a | MAJ – zdrowe grillowanie CZERWIEC – truskawki | Paulina Tokarska |
V b | LIPIEC – soki owocowe SIERPIEŃ – czereśnie i wiśnie | Karolina Śmiechowska |
VI a | WRZESIEŃ – śliwki PAŹDZIERNIK – jabłka | Sylwia Kindilchi |
VI b | LISTOPAD – zupy warzywne GUDZIEŃ – sałatki z cytrusów | Dominika Hilska |
* po uzgodnieniu z wychowawcami, klasy mogą wymieniać się miesiącami kalendarza;
2. Plansze mogą zawierać m. in.: plakaty, grafiki, receptury na potrawy, komiksy, rysunki, zalecenia żywnościowe w formie haseł wierszowanych, zaznaczone w roku dni związane z żywieniem, żywnością itp.
3. Celem konkursu jest:
* poszerzenie wiedzy na temat żywności i żywienia, korzystnie wpływających na zdrowie fizyczne, psychiczne oraz wyniki w nauce i sporcie dzieci i młodzieży;
* promocja zasad prawidłowego żywienia wśród dzieci i młodzieży,
* zwiększenie świadomości żywieniowej wśród dzieci i młodzieży oraz nauczycieli,
* budowanie od najmłodszych pokoleń świadomości w zakresie racjonalnego żywienia i jego wpływu nie tylko na zdrowie, ale również środowisko.
4. Format prac: pomniejszony A3 – 330 x 262 mm; okładka 330 x 430 mm.
5. Technika prac: dowolna. Różnokolorowe kartony na plansze można odbierać od Pani I. Trojan. Pani K. Balińska udostępni potrzebne: farby, mazaki, kredki, papier kolorowy, kleje, dziurkacze ozdobne itp. Proponujemy zawrzeć na każdej planszy miesiąca: przepis kuchenny, rysunki produktów sezonowych i zdrowe danie.
6. Termin oddawania prac: 31.03.2023 r., świetlica szkolna.
7. Uczniowie zaangażowani w tworzenie kalendarza mają możliwość otrzymania oceny cząstkowej ,,6'' z plastyki :-)
* promocja zasad prawidłowego żywienia wśród dzieci i młodzieży,
* zwiększenie świadomości żywieniowej wśród dzieci i młodzieży oraz nauczycieli,
* budowanie od najmłodszych pokoleń świadomości w zakresie racjonalnego żywienia i jego wpływu nie tylko na zdrowie, ale również środowisko.
4. Format prac: pomniejszony A3 – 330 x 262 mm; okładka 330 x 430 mm.
5. Technika prac: dowolna. Różnokolorowe kartony na plansze można odbierać od Pani I. Trojan. Pani K. Balińska udostępni potrzebne: farby, mazaki, kredki, papier kolorowy, kleje, dziurkacze ozdobne itp. Proponujemy zawrzeć na każdej planszy miesiąca: przepis kuchenny, rysunki produktów sezonowych i zdrowe danie.
6. Termin oddawania prac: 31.03.2023 r., świetlica szkolna.
7. Uczniowie zaangażowani w tworzenie kalendarza mają możliwość otrzymania oceny cząstkowej ,,6'' z plastyki :-)